ΟΙ ΟΠΑΔΟΙ ΤΗΣ «ΑΡΠΑΓΗΣ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ» ΘΑ ΠΡΟΣΚΥΝΗΣΟΥΝ ΤΟΝ ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΟ;
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ Χ. ΝΑΥΠΛΙΩΤΗΣ
Το δόγμα τους περί της λεγομένης «αρπαγής» της Εκκλησίας, μας προϊδεάζει γι’ αυτήν την πορεία των προτεσταντών και ψευτοχαρισματικών.
Σύμφωνα με την πλανεμένη διδασκαλία τους ο Κύριος θα «αρπάξει» την Εκκλησία Του λίγο πριν την Μεγάλη Θλίψη ώστε να προστατέψει τα παιδιά Του από την επταετία του αντιχρίστου. Ακολούθως θα παραμείνουν 7 χρόνια στην …γυάλα αποστείρωσης και θα επιστρέψουν ώστε να συμβασιλέψουν με τον Χριστό για 1000 χρόνια. Σημειώνουμε ότι η δοξασία περί χιλιετίας είναι άλλη μια πλάνη τους.
ΕΙΚΟΝΟΜΑΧΩΝ ΚΟΠΤΟΡΑΠΤΙΚΗ ΚΑΙ Η ΑΛΗΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΙΚΟΝΕΣ
ΝΟΘΑ Ή ΚΑΙ ΜΙΣΑ ΚΕΙΜΕΝΑ ΑΠΟ ΤΟ MANSI
ΓΙΑ ΝΑ ΑΠΟΔΕΙΞΟΥΝ ΟΤΙ ΟΙ ΠΡΩΤΟΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΙ ΔΕΝ ΤΙΜΟΥΣΑΝ ΤΙΣ ΕΙΚΟΝΕΣ
Οι σύγχρονοι εικονομάχοι και εχθροί της χριστιανικής πίστης, ισχυρίζονται ότι οι εικόνες είναι αντίθετες με το θέλημα του Θεού, και δεν διστάζουν να αποκαλέσουν ειδωλολάτρες και αποστάτες όποιους αποδίδουν τιμή σε αυτές. Βέβαια, η τιμή δεν πάει στο υλικό, αλλά όπως αναφέρει και ο Μ. Βασίλειος «η γαρ της εικόνος τιμή επί το πρωτότυπον διαβαίνει», κάτι που διαβάστηκε στην δ' συνεδρία της Ζ' Οικουμενικής συνόδου (Mansi 13, 69 D).
Η ΝΑΖΙΣΤΙΚΗ ΜΕΘΟΔΕΥΣΗ ΓΙΑ «ΑΛΩΣΗ» ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΥ (Β΄)
Δρ. ΓΙΑΝΝΗΣ Κ. ΤΣΕΝΤΟΣ
Ἡ μεθόδευση γιά «ἅλωση» τῶν Προτεσταντικῶν Ἐκκλησιῶν
καὶ ὁ «Θετικὸς Χριστιανισμός»
Σὲ διαφορετικὴ κατεύθυνση –ἀλλὰ στὴν ἴδια πάντα, βαθύτατα ἀντιχριστιανικὴ λογική– κινήθηκε ὁ τρόπος μὲ τὸν ὁποῖο τὸ ἐθνικοσοσιαλιστικὸ καθεστὼς προσπάθησε νά «ἁλώσει» τὶς Προτεσταντικὲς Ἐκκλησίες. Σὲ σύγκριση μὲ τὴν Καθολικὴ Ἐκκλησία, ἐδῶ ὑπῆρχε μιὰ καίρια εἰδοποιὸς διαφορά: Ἔχοντας ἀπέναντί του τοὺς Καθολικούς, τὸ ἐθνικοσοσιαλιστικὸ καθεστὼς κατανοοῦσε ὅτι δὲν μποροῦσε νά «παίξει» μὲ τὸ δόγμα· μὲ τοὺς Προτεστάντες, ὅμως, ὑπῆρχε μεγαλύτερη «ἐλευθερία κινήσεων»…
Η ΝΑΖΙΣΤΙΚΗ ΜΕΘΟΔΕΥΣΗ ΓΙΑ «ΑΛΩΣΗ» ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΥ (Α΄)
Δρ. ΓΙΑΝΝΗΣ Κ. ΤΣΕΝΤΟΣ
Εἰσαγωγή
Σὲ προηγούμενη μελέτη μας ποὺ δημοσιεύθηκε στὶς σελίδες τῶν Ἀκτίνων μὲ τὸν τίτλο «Θεμέλιο τοῦ Ναζισμοῦ ἡ Ἄρνηση», εἴδαμε ὅτι οἱ κορυφαῖοι ἐκ τῶν ἡγετῶν τοῦ Ναζισμοῦ –ἄνθρωποι σὰν τὸν Heinrich Himmler, τὸν Joseph Goebbels, τὸν Martin Bormann, τὸν Alfred Rosenberg– εἶχαν τὴν Ἄρνηση καὶ τὸν πόλεμο κατὰ τοῦ Χριστιανισμοῦ ὡς ἰδεολογία καὶ σημαία τους1. Στὸ δὲ δεύτερο μέρος αὐτῆς τῆς μελέτης2, ἑστιάσαμε στὰ ξεσπάσματα τοῦ ἴδιου τοῦ Χίτλερ κατὰ τοῦ Χριστιανισμοῦ στοὺς παραληρηματικοὺς μονολόγους του ποὺ καταγράφονταν μὲ θρησκευτικὴ εὐλάβεια στὸ Ἀρχηγεῖο του ἀπὸ ἀνθρώπους οἱ ὁποῖοι πίστευαν εἰλικρινὰ ὅτι οἱ λόγοι τοῦ Φύρερ ἦταν ἕνα «εὐαγγέλιο» ποὺ ἔπρεπε νὰ διαφυλαχθεῖ γιὰ τὶς ἑπόμενες γενιές. Τὰ ξεσπάσματα αὐτὰ εἶναι τόσα καὶ τέτοια, ὥστε ὅποιος τὰ διατρέξει θὰ δυσκολευόταν πολὺ νὰ σκεφθεῖ ἄλλη μορφὴ στὴν παγκόσμια ἱστορία ποὺ νὰ ἐνσαρκώνει τὴν Ἄρνηση καὶ τὸ ἀντιχριστιανικὸ μένος στὸν βαθμὸ στὸν ὁποῖο τὰ ἐνσάρκωνε ὁ Χίτλερ.
ΘΕΜΕΛΙΟ ΤΟΥ ΝΑΖΙΣΜΟΥ Η ΑΡΝΗΣΗ (Β΄)
Δρ. ΓΙΑΝΝΗΣ Κ. ΤΣΕΝΤΟΣ
Στὸ προηγούμενο, πρῶτο μέρος τῆς μελέτης μας, θέσαμε ὡς στόχο νὰ δοῦμε ἐὰν καὶ κατὰ πόσον εὐσταθεῖ αὐτὸ ποὺ ὑποστηριζόταν στὴ Διακήρυξη τῆς Χριστιανικῆς Ἑνώσεως Ἐπιστημόνων τὸ 1946, μὲ ὁρατὰ γύρω τὰ ἐρείπια ποὺ εἶχε ἀφήσει ὁ Β΄ Παγκόσμιος Πόλεμος: ὅτι τὸ βαθύτερο αἴτιο τοῦ κακοῦ, «ἡ δύναμις ποὺ ἐκίνησε τὴν μπόταν»1, ἦταν ἡ Ἄρνηση, ἡ ἀποστασία τοῦ ἀνθρώπου ἀπὸ τὸν Θεό. Πραγματικά, εὔλογα θὰ μποροῦσε νὰ διερωτηθεῖ κανεὶς μήπως αὐτὸ ἦταν ἁπλῶς ἕνα «βολικὸ ἀφήγημα» τῆς Χριστιανικῆς Ἑνώσεως Ἐπιστημόνων. Στὴν πορεία, ὅμως, εἴδαμε τὰ ἐντελῶς κορυφαῖα στελέχη τοῦ Ἐθνικοσοσιαλισμοῦ νὰ ἀντιπροσωπεύουν πράγματι καὶ νὰ ἐκφράζουν ἀνοικτὰ καὶ ἀπροκάλυπτα ὄχι ἁπλῶς μιὰ ἀντιχριστιανικὴ τοποθέτηση, ἀλλὰ καὶ ἕνα ἀντιχριστιανικὸ μένος.
ΘΕΜΕΛΙΟ ΤΟΥ ΝΑΖΙΣΜΟΥ Η ΑΡΝΗΣΗ (Α΄)
Δρ. ΓΙΑΝΝΗΣ Κ. ΤΣΕΝΤΟΣ
Tὸ πρῶτο κιόλας ἄρθρο τοῦ πρώτου τεύχους τοῦ περιοδικοῦ αὐτοῦ, τὸ μακρινὸ ἐκεῖνο 1938, εἶχε τίτλο «Ἡ Ἄρνησις»1.
Ἡ «Ἄρνησις» αὐτή, τὴν ὁποία ἔρχονταν νὰ καταγγείλουν οἱ Ἀκτῖνες, ἦταν ἡ ἄρνηση τῶν πνευματικῶν ἀξιῶν, ἡ ἀποστασία ἀπὸ τὸν Θεό, τὴν ὁποία εἶχε ἐπιλέξει ὡς θεμέλιό της μιὰ ἐποχὴ ὑλισμοῦ, ποὺ ἔβλεπε στὴν Ἐπιστήμη τὴν ἀπόδειξη τοῦ ψεύδους τῆς θρησκείας καὶ τὴν ὑπόσχεση ἑνὸς καλύτερου κόσμου.
Βεβαίως, ὁ ἀγώνας ποὺ ἀναλάμβανε ἡ Χριστιανικὴ Ἕνωση Ἐπιστημόνων μέσα ἀπὸ τὸ περιοδικὸ Ἀκτῖνες δὲν ἦταν ἁπλῶς ἕνας ἀγώνας γκρεμίσματος τῆς Ἄρνησης, ἀλλὰ παράλληλα, ἴσως καὶ πρωτίστως, ἕνας ἀγώνας γιὰ μιὰ ἐκ νέου θεμελίωση πάνω στὶς χριστιανικὲς ἀξίες.
Η ΑΛΗΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΠΟΘΕΣΗ ΤΩΝ ΚΑΤΕΧΟΝΤΩΝ ΤΗΝ Ι.Μ.ΕΣΦΙΓΜΕΝΟΥ
Ενημερωτικόν δελτίον της Ιεράς Κοινότητος του Αγίου Όρους Άθω
Ο Ιερός Τόπος του Άθωνος είναι από τη φύση του και τον προορισμό του χώρος που αρμόζει να μένει μακριά από τα φώτα της κοσμικής δημοσιότητος, τόπος εσωστρεφείας, ησυχίας, νύξεως και προσευχής, όπου η ψυχή συναντά κατά μόνας τον Θεό.
Δυστυχώς όμως η Ιερά Κοινότης Αγίου Όρους Άθω τον τελευταίο καιρό ευρίσκεται στη δυσάρεστη θέση να παρακολουθεί με οδύνη καρδίας τον ταραχώδη δημοσιογραφικό και λοιπό θόρυβο που έχουν εγείρει οι κατέχοντες παρανόμως την Ιερά Μονή Εσφιγμένου, καταργώντας το ησυχαστικόν του Τόπου και εκθέτοντας στα κοσμικά φώτα, αλλά και κυρίως στις κοσμικές αντιλήψεις, κατά τρόπο βέβηλο την πατροπαράδοτη μυσταγωγική πνευματική ζωή. Η Ιερά Κοινότης ετήρησε σιγή επί μακρό χρονικό διάστημα, προκειμένου να μη δώσει τροφή και συνέχεια στην ίδια απάδουσα τακτική, αλλά και προκειμένου να μη σκανδαλίσει τον απλό κόσμο, καταγγέλλοντας ατοπήματα διαπραττόμενα, ως μη όφειλε, σε Τόπο Ιερό.
Η ΠΑΝΑΓΙΑ ΚΑΙ ΟΙ ΑΙΡΕΤΙΚΟΙ
ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ Θ. ΚΟΚΟΡΗ
Ο συρφετός των αιρετικών σκανδαλίζονται διότι ημείς οι Ορθόδοξοι αποκαλούμε την Θεοτόκο Παναγία. Διερωτώνται, είναι δυνατόν ο Θεός να είναι Άγιος, να είναι ο Χριστός Άγιος και η Μαρία Παναγία; Είναι δηλαδή αγιώτερη από τον Θεό;
Χιλιασταί, Πεντηκοστιανοί, και λοιποί Προτεστάντες αιρετικοί «εσκεμμένως» δεν κατανοούν υπό ποιαν έννοια αποκαλούμε την Μαρία Παναγία.
Ας δούμε τι λέγει η Γραφή:
ΠΕΡΙ ΤΗΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΑΙΡΕΤΙΚΟΥΣ
Αγίου Ιωάννου Χρυσοστόμου
Γι’ αυτό λοιπόν σας παρακαλώ όλους να προσπαθείτε όσο μπορείτε να τους θεραπεύετε, συζητώντας μαζί τους με καλωσύνη και επιείκεια, όπως ακριβώς κάμνομε με εκείνους που προσβλήθηκαν από διανοητική ασθένεια και παραφέρονται καθόσον αυτοί από παραφροσύνη γέννησαν τη θεωρία αυτή και από υπερβολική ανοησία· τα φλογισμένα όμως τραύματα δεν ανέχονται ούτε χέρι να τα αγγίζει, ούτε υποφέρουν τη δυνατή πίεση.
ΚΑΙ ΑΛΛΑ ΠΡΟΒΑΤΑ ΕΧΩ…
ΑΓΙΟΥ ΙΩANNOY ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ
Σημ.: Πολλές αιρετικές υπερδογματικές ομάδες διαστρεβλώνοντας το εδάφιο Ιωάν. 10΄,16 πιστεύουν ότι δεν υπάρχει ΜΙΑ Εκκλησία αλλά πολλές, ορατή και αόρατη, αποτελούμενες από πιστούς ανεξαρτήτως δόγματος. Ερμηνεύοντας το εδάφιο κάπως έτσι: Και άλλους πιστούς έχω που δεν ανήκουν στην εκκλησία σας αλλά είναι διάσπαρτοι παντού σε διάφορες ομολογίες ή και θρησκείες. Η ερμηνεία του αγίου Χρυσοστόμου είναι καταλυτική σε τέτοιες παρερμηνείες και αναφέρει ότι ο λόγος γίνεται για τους εθνικούς οι οποίοι θα ακούσουν το Ευαγγέλιο και θα ενσωματωθούν στην Μίαν Ποίμνη.
Ο ΑΓΙΟΣ ΚΗΡΥΚΟΣ Ο ΝΗΠΙΟΜΑΡΤΥΣ ΚΑΙ Η ΜΗΤΕΡΑ ΤΟΥ ΑΓΙΑ ΙΟΥΛΙΤΤΑ
ΛΑΜΠΡΟΥ Κ. ΣΚΟΝΤΖΟΥ Θεολόγου – Καθηγητού
Μάρτυρες της Εκκλησίας μας ανάδειξαν όλες οι ηλικίες. Νέοι, ηλικιωμένοι, άνδρες και γυναίκες στολίζουν σαν πολύτιμοι λίθοι τα μαρτυρολόγιά της. Μια από τις κατηγορίες των Μαρτύρων μας είναι οι Παιδομάρτυρες, όπου σ’ αυτή συγκαταλέγονται τα ηρωικά βλαστάρια των Χριστιανών γονέων. Είναι τα πολυάριθμα παιδιά, ακόμα και νήπια, τα οποία μαρτύρησαν για την πίστη τους στο Χριστό. Ένα από αυτά υπήρξε ο τρίχρονος άγιος Κήρυκος, ο οποίος έδωσε τη σύντομη ζωή του για την πίστη του στο Χριστό, μαζί με την ηρωική χριστιανή μητέρα του Ιουλίττα.