Αγαπητοί εν Χριστώ αδελφοί, το συγκεκριμένο άρθρο, όπως και τα επόμενα που θα ακολουθήσουν, είναι η συνέχεια του διαλόγου που προσφάτως διεξήχθη μεταξύ εκπροσώπου του Αντιαιρετικού Γραφείου της Ιεράς Μητροπόλεως Σιδηροκάστρου, κι εκπροσώπου των λεγομένων Μαρτύρων του Ιεχωβά. Ακολουθεί η απάντηση μας εις τον αγαπητό πρεσβύτερο των Μαρτύρων του Ιεχωβά, κ.Βασίλη.
ΓΙΑΤΙ ΕΙΠΕ Ο ΧΡΙΣΤΟΣ ΟΤΙ ΟΥΤΕ Ο ΥΙΟΣ ΓΝΩΡΙΖΕΙ ΤΗΝ ΩΡΑ ΤΗΣ Β’ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣ;
ΑΓΙΟΥ ΙΩΑΝΝΟΥ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ
«Δια την ημέρα δε εκείνη και την ώραν κανείς δεν γνωρίζει τίποτε, ούτε οι άγγελοι των ουρανών, παρά μόνον ο Πατήρ μου».
Με την δήλωσιν «ούτε οι άγγελοι» τους απεστόμωσεν, ώστε να μη ζητήσουν να μάθουν ό,τι δεν γνωρίζουν εκείνοι, λέγων δε «ούτε ο Υιός» τους εμποδίζει όχι μόνον να μάθουν, αλλά και να ερευνούν. Ότι δε δι’ αυτό το είπε, βλέπε πως τους απεστόμωσε καλύτερα μετά την ανάστασιν, όταν τους είδε να γίνωνται περισσότερον περίεργοι. Διότι τώρα μεν τους ανέφερε πολλά και διάφορα τεκμήρια, τότε δε τους είπεν απλώς· «δεν είναι ιδική σας υπόθεσις να γνωρίζετε τους χρόνους ή τους καιρούς». Έπειτα, δια να μη ειπούν ότι παρεμελήθημεν, περιεφρονήθημεν, ούτε αυτού δεν είμεθα άξιοι, λέγει: «τους οποίους ώρισεν ο Πατήρ κατά την ιδικήν του εξουσίαν».
ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΑΞΗ ΣΤΟ ΝΑΟ & ΤΟΥΣ ΚΑΚΟΥΣ ΑΡΧΟΝΤΕΣ ΤΟΥΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΕΙ Η ΔΙΚΗ ΜΑΣ ΑΜΑΡΤΙΑ
ΑΓΙΟΥ ΙΩΑΝΝΟΥ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ
Γιατί τίποτα δεν κάνει τόσο χαρούμενη τη ζωή μας, όσο η χαρά της εκκλησίας. Στην εκκλησία συντηρείται η χαρά εκείνων που χαίρονται, στην εκκλησία υπάρχει η ψυχική ευφορία εκείνων που στενοχωρούνται, στην εκκλησία η ευφροσύνη εκείνων που λυπούνται, στην εκκλησία η ανακούφιση των ταλαιπωρουμένων, στην εκκλησία η ανάπαυση εκείνων που κοπιάζουν.
Η ΥΨΙΣΤΗ ΦΙΛΑΝΘΡΩΠΙΑ ΤΟΥ ΑΝΤΙΑΙΡΕΤΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ
ΑΓΙΟΥ ΙΩΑΝΝΟΥ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ
Ας θηρεύσωμεν λοιπόν αυτούς δια της ζωής μας και με τας ψυχάς αυτών ας οικοδομώμεν την Εκκλησίαν και αυτόν τον πλούτον ας συγκεντρώσωμεν. Τίποτε δεν είναι ισάξιον της ψυχής, ούτε ο κόσμος όλος. Ώστε και αν δώσης άπειρα χρήματα εις τους πτωχούς, δεν κάμνεις τίποτε ισάξιον αυτού που κάμνει κάποιος, που συντελεί εις την επιστροφήν μιας ψυχής. «Εκείνος που από ανάξιον κάμνει κάποιον πολύτιμον θα είναι ως το στόμα μου», λέγει.
Μοῦ ἄρεσαν οἱ εἰκόνες
Θεοφ. Επισκόπου Μπουκόμπας καί Δ. Τανζανίας κ. Χρυσοστόμου
Ο Τίτος ἦταν δάσκαλος, μέλος μιᾶς ψεύτικης ἐκκλησίας καί ἀναζητοῦσε τήν άληθινή πίστη. Εἶχε μεγάλη ἀγωνία. Δέν ἦταν καθόλου ἀναπαυμένος μέσα στην πλάνη τῆς αἵρεσης πού βρισκόταν.
Παρακαλοῦσε τόν Θεό νά τόν ὁδηγήσει στήν ἀλήθεια καί τό φῶς.
ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΝΑΣ ΓΙΑΤΡΟΣ…
ΑΓΙΟΥ ΙΩΑΝΝΟΥ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ
Γιατί όχι μόνο τη στείρωση, αλλά και οποιαδήποτε άλλη πάθηση ψυχής και σώματος μπορεί να θεραπεύσει ο γιατρός αυτός, αρκεί να το θελήσει.
Και δεν είναι μόνο αυτό το αξιοθαύμαστο, ότι δηλαδή θεραπεύει χωρίς κόπο και αποδημία και δαπάνη και μεσίτες, αλλά ότι θεραπεύει και χωρίς πόνο.
Γιατί δεν στέκεται μπροστά στην πάθηση με μαχαίρι και φωτιά, όπως κάνουν οι βοηθοί των γιατρών, αλλά αρκεί ένα νεύμα του μόνο, και κάθε στενοχώρια, κάθε λύπη και κάθε πάθηση δραπετεύει και απομακρύνεται.
ΓΝΩΡΙΖΕΙ Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ ΕΞ ΑΡΧΗΣ ΤΗΝ ΠΑΣΑ ΣΩΤΗΡΙΩΔΗ ΑΛΗΘΕΙΑ Ή ΕΧΕΙ ΑΝΑΓΚΗ ΣΤΑΔΙΑΚΗΣ ΑΠΟΚΑΛΥΨΕΩΣ;
ΙΕΡΑΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ ΣΙΔΗΡΟΚΑΣΤΡΟΥ
ΠΟΙΑ Η ΟΡΘΗ ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΟΥ ΠΑΡΟΙΜ. 4:18;
ΓΙΑΤΙ ΟΙ ΜΑΡΤΥΡΕΣ ΤΟΥ ΙΕΧΩΒΑ ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΝ ΕΩΣ ΣΗΜΕΡΑ ΝΑ ΤΟ ΕΠΙΚΑΛΟΥΝΤΑΙ
ΕΦΟΣΟΝ ΑΥΤΟ ΕΚΠΛΗΡΩΘΗΚΕ ΤΗΝ ΔΕΚΑΕΤΙΑ ΤΟΥ ’70;
ΕΜΕΙΣ ΜΕΤΡΑΜΕ ΤΑ ΒΗΜΑΤΑ... Ἱεροσπουδαστές ἀπό τήν δοκιμαζόμενη Ἐκκλησία Ρουάντας
Μέ βήματα ἀργά καί σταθερά προχωρᾶμε, μέ τίς εὐχές τοῦ Μακαριωτάτου Πατριάρχου μας κ. Θεοδώρου, στήν ἐπανεκίνηση αὐτῆς τῆς Ἐκκλησίας. Ὁ Κύριος πού εἶναι ὁ δρόμος καί ἡ Παναγία μας ἡ Ὁδηγήτρια ὁδηγοῦν τά βήματα τῆς ἐκκλησίας αὐτῆς πού μετρᾶ 12 χρόνια μόνο ζωῆς.
Ἐμεῖς μετρᾶμε τά βήματα.
Ισλάμ και φασισμός: Ιστορική συμπόρευση και ιδεολογική αλληλεπίδραση
Γιώργος Ρακκάς
Δρ. Πολιτικών Επιστημών
Ο όρος ισλαμοφασισμός έχει κερδίσει έδαφος τα τελευταία χρόνια στον δημόσιο λόγο, και αυτό αποτελεί αντανάκλαση των πολλαπλασιαζόμενων ολοκληρωτικών εκδηλώσεων που επιδεικνύουν καθεστώτα και κινήματα που αναφέρονται στον ισλαμικό φονταμενταλισμό: Από την Τουρκία του Ερντογάν και το Ιράν, τους Ταλιμπάν του Αφγανιστάν, την εμπειρία διακυβέρνησης της Αιγύπτου από τους Αδελφούς Μουσουλμάνους, στους τζιχαντιστές και την Αλ Κάιντα, ή την ολοένα και μονολιθικότερη έκφραση που τείνει να πάρει το ισλάμ στις μητροπόλεις της Ευρώπης.
Απαγορεύει ο άγιος Αθανάσιος την τιμητική προσκύνηση κτισμάτων;
Γεωργίου Τσιμπιρίδη
Ανάλυση χωρίου τού Αγίου Αθανασίου για την προσκύνηση κτισμάτων
Η έλλειψη στοιχείων για το εσφαλμένο δόγμα τών Προτεσταντών, ότι δήθεν η τιμητική προσκύνηση κτισμάτων είναι ειδωλολατρεία, τους οδηγεί σε σωρεία παρερμηνειών σε κείμενα αγίων Πατέρων, για να “αποδείξουν” ότι δήθεν η αρχαία Εκκλησία είχε τη δική τους νεοφανή άποψη. Το ίδιο κάνουν και με το κείμενο τού αγίου Αθανασίου που θα εξετάσουμε στο παρόν άρθρο. Αποκόπτουν μια φράση από το συμφραζόμενο, και την παρερμηνεύουν όπως τους βολεύει, για να αποδείξουν αυτό που επιθυμούν. Όμως ο άγιος Αθανάσιος λέει πολύ διαφορετικά πράγματα από αυτό που νομίζουν! Και αυτό θα γίνει φανερό, καθώς στη συνέχεια θα εκθέσουμε την ερμηνεία τού χωρίου αυτού, καθώς και τις ερμηνευτικές προσπάθειες που έγιναν, ταξινομώντας σε άρθρο αυτή την ερμηνευτική προσπάθεια, μέσα από την αλληλογραφία ενός ερμηνευτή τού χωρίου, τού Γεωργίου Τσιμπιρίδη.