Η διαστροφή του Χριστιανισμού από τον Παπισμό
Σταματίου Ελευθερίου
Λυκειάρχη Θεολόγου - Φιλολόγου
Θα πρέπει πρώτα εμείς να γνωρίσουμε ακριβώς ποια είναι η δυτική θεολογία και στην συνέχεια να την διαγγείλουμε εν όλω τω κόσμω. Η ουσία της δυτικής θεολογίας, βιοθεωρίας και κοσμοθεωρίας συνοψίζεται στο εξής έργο του Ανσέλμου αρχιεπισκόπου Καντερβουρίας (1033-1109) "Γιατί ο Θεός έγινε άνθρωπος".
Σ’ αυτό του το έργο δεν χρησιμοποιεί ούτε σε ένα σημείο (!) την Αγία Γραφή.
Το περιεχόμενο αυτού του βιβλίου το αποδέχθηκε ως αυτονόητο η σύνοδος του Τριδέντου (1545-63) και το κατέστησε κανονικό δόγμα η Α' σύνοδος του Βατικανού (1870), το οποίο δεν αμφισβήτησε η Β' του Βατικανού (1962-65).
Σ’ αυτό που λέχθηκε για τη Θεοτόκο «Και δεν είχε καμμιά σχέση μαζί της», και τα εξής.
ΑΓΙΟΣ ΙΣΙΔΩΡΟΣ ΠΗΛΟΥΣΙΩΤΗΣ
Επειδή είπες, ότι οι Ιουδαίοι θεωρούν σκάνδαλο αυτό που λέγεται στη θεία Γραφή, ότι «Δεν είχε καμμιά σχέση μαζί της, μέχρι που γέννησε τον Υιό της», με το επιχείρημα ότι μετά από αυτό η Παρθένος ήρθε σε σαρκική σχέση με το μνηστήρα της, ας γνωρίζει ο βλάσφημος και αχάριστος λαός, ότι το «έως» πολλές φορές το βρίσκομε στη θεία Γραφή με την έννοια του «συνεχώς».
Θέωση και σωματικές λειτουργίες
π. Ιωάννης Ρωμανίδης
Χαρακτηριστικά τής Θέωσης μέσα από την εμπειρία τών αγίων
Η Ορθοδοξία δεν είναι μία ακόμα θρησκεία σαν τις άλλες, που στηρίζονται σε "δογματικά πακέτα" και αρχαία ιερά κείμενα. Αλλά είναι μία ζωντανή πίστη, με σημεία τής δυνάμεως τού Θεού φανερά σε όλη την ιστορία της, όπως περιγράφει στη συνέχεια ο π. Ι. Ρωμανίδης, από τη διαχρονική εμπειρία τών αγίων μας ως σήμερα:
Η θεολογία στην Ελλάδα της δεκαετίας τού '60
Σεβ. Μητροπολίτου Ναυπάκτου Ιεροθέου
Αίτια και συντελεστές - Η θεολογία της δεκαετίας του '60 - Τα αίτια για τα οποία εμφανίσθηκε η θεολογία της δεκαετίας του '60 - Η θεολογία της Εκκλησίας - Η περίπτωση του π. Ιωάννη Ρωμανίδη
Κατά καιρούς γίνεται λόγος για την θεολογία στην Ελλάδα κατά την δεκαετία του '60 και παρουσιάζεται αυτή η θεολογία ως μια νέα θεολογία, είτε ως επαναφορά στην διδασκαλία των Πατέρων της Εκκλησίας, είτε ως μια νεοπατερική θεολογία, δηλαδή ως θεολογία της Εκκλησίας που εκφράζεται με μια νέα γλώσσα.
ΗΛΙΟΘΕΑΣΗ (Sungazing) ΚΑΙ ΑΝΑΠΝΟΪΣΤΕΣ (breatharians) ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ Ή ΛΟΓΙΚΗΣ;
Κωνσταντίνος Ναυπλιώτης
«…λαβὼν τοὺς πέντε ἄρτους καὶ τοὺς δύο ἰχθύας, ἀναβλέψας εἰς τὸν οὐρανὸν εὐλόγησε, καὶ κλάσας ἔδωκε τοῖς μαθηταῖς τοὺς ἄρτους, οἱ δὲ μαθηταὶ τοῖς ὄχλοις»1, «καὶ ἀναβλέψας εἰς τὸν οὐρανὸν ἐστέναξε καὶ λέγει αὐτῷ· ἐφφαθά, ὅ ἐστι διανοίχθητι καὶ εὐθέως διηνοίχθησαν αὐτοῦ αἱ ἀκοαὶ καὶ ἐλύθη ὁ δεσμὸς τῆς γλώσσης αὐτοῦ, καὶ ἐλάλει ὀρθῶς».2
Τα παραπάνω Βιβλικά εδάφια – σύμφωνα με τους οπαδούς της Ηλιοθέασης- ερμηνεύονται ως εξής: Ο Ιησούς πριν από τα περιγραφόμενα θαύματα έστρεφε το βλέμμα του προς τον ήλιο από τον οποίο αντλούσε ενέργεια και δύναμη! Το «Ευαγγέλιο του Όφεως» αρνείται τις αναρίθμητες αποδείξεις για την Θεότητα του Ιησού Χριστού αλλά όχι και τις φαιδρές εικασίες περί του Προσώπου Του Θεανθρώπου. Ο Κύριος πριν κάνει το θαύμα «προσευχήθηκε στον Πατέρα Του· ‘αναβλέψας εις τον ουρανόν ευλόγησεν’ (Ματθ. 14,19). Εδώ βλέπουμε το μυστήριο της ενσάρκου οικονομίας, δηλαδή ο Χριστός ήταν τέλειος άνθρωπος, γι’ αυτό και προσεύχεται όπως κάνουν όλοι που έχουν την ανθρώπινη φύση. Μετά προσευχήθηκε στον Πατέρα Του, λέγει ο ιερός Χρυσόστομος, για να δώσει να καταλάβουν όλοι πως δεν είναι αντίθεος, αλλ’ έχει την προέλευσή Του από το Θεό ‘και ότι ίσος εστί’, δηλαδή είναι ίσος με το Θεό Πατέρα»3.
ΑΓΙΑ ΝΕΟΜΑΡΤΥΣ ΑΚΥΛΙΝΑ: Η ΠΑΝΕΦΗΜΗ ΝΥΜΦΗ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ
ΛΑΜΠΡΟΥ Κ. ΣΚΟΝΤΖΟΥ Θεολόγου – Καθηγητού
Μια κατηγορία Νεομαρτύρων είναι και τα νεαρά κορίτσια, τα οποία, παρά το άωρο της ηλικίας τους, ομολόγησαν την σώζουσα πίστη τους στο Χριστό, βασανίστηκαν και έχασαν τη ζωή τους, από την μανία των αλλόθρησκων και βαρβάρων τυράννων τούρκων. Μια από αυτές υπήρξε η αγία ένδοξος Νεομάρτυς Ακυλίνα από τη Θεσσαλονίκη. Μια πραγματικά πανέφημη νύμφη του Χριστού. Ένα εύοσμο άνθος του χριστιανικού λειμώνα.
Διάλογοι περί Ορθοδόξου Κοινωνιολογίας στον Άθω
Μοναχός Θεόκλητος Διονυσιάτης (+)
«απόδοτε τα του Καίσαρος τω Καίσαρι και τα του Θεού τω Θεώ».
Ο Κύριος
Η «Νέα Κοινωνιολογία» αφιερώνει ένα τεύχος της σε θεολογικοκοινωνιολογικές απόψεις των Αγίων Πατέρων της Εκκλησίας. Στο συμπόσιο των διαφόρων μελετών της μου έκαμε την τιμήν να περιλάβει και την ταπεινότητα μου. Θα μπορούσα να εξαιρεθώ, επικαλούμενος το γήρας των 83 ετών, αν δεν μου ανέστελλε την προς άρνηση τάση η εντολή του Χριστού: «τω αιτούντι σοι δίδου».
Τεχνητή Νοημοσύνη & η απειλή για την ανθρωπότητα
Κωνσταντῖνος Βουγάς Μοριακός Βιολόγος
Τεχνητή Νοημοσύνη
Όλο καί πιό συχνά ἀκούγεται ὅτι διανύουμε τήν 4η βιομηχανική ἐπανάσταση ἡ ὁποία διέπεται ἀπό συσκευές ὑψηλῆς τεχνολογίας, αὐτοματισμούς καί φυσικά τήν τεχνητή νοημοσύνη. Ὁ τελευταῖος, εἶναι ἕνας ὅρος πού χρησιμοποιεῖται ἀπό τά μέσα μαζικῆς ἐνημέρωσης κατά κόρον καί κοινῶς ἔχει γίνει τῆς μόδας. Καί ὅπως κάθε τί πού γίνεται τῆς μόδας καί τό συζητοῦν οἱ πάντες, θάβεται κάτω ἀπό βουνά παραπληροφόρησης καί ἡμιμάθειας, τά ὁποῖα ἀναμειγνύονται μέ τήν πραγματικότητα γιά νά πλέξουμε τελικά ἕνα γαϊτανάκι τό ὁποῖο δέν ἔχει οὔτε ἀρχή οὔτε τέλος, καί πού μέσα ἀπό τό ὁποῖο δέν μποροῦμε τελικά νά βγάλουμε ἄκρη.
Ο ΑΓΙΟΣ ΣΙΛΟΥΑΝΟΣ ΚΑΙ ΟΙ ΕΡΓΑΤΕΣ
ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΥ ANTHONY BLOOM
Για πολύ καιρό ο Γέροντας Σιλουανός ήταν οικονόμος, υπεύθυνος στα εργαστήρια του μοναστηριού. Σ' αυτά εργάζονταν κυρίως νεαροί Ρώσοι χωρικοί, που συνήθιζαν να έρχονται στο Όρος για ένα ή δύο χρόνια για να κερδίσουν εργαζόμενοι λίγα χρήματα. Κυριολεκτικά, δεκάρα, δεκάρα τα μάζευαν για να γυρίσουν στα χωριά τους με λίγα χρήματα μήπως και μπορέσουν να βοηθήσουν την οικογένεια τους, να κτίσουν κάποια καλύβα ή ν' αγοράσουν σιτηρά για να αρχίσουν κάποια καλλιέργεια.
Ο Άγιος Σιλουανός ο Αθωνίτης

Σήμερα υπάρχουν λίγοι μόνο γέροντες πού γνωρίζουν την αγάπη του Κυρίου για μας και γνωρίζουν τον αγώνα εναντίον των εχθρών και ότι οι εχθροί κατατροπώνονται μόνο με την κατά Χριστόν ταπείνωση. Τόσο αγαπά ο Κύριος τον άνθρωπο, που του δίνει πλούσια τις δωρεές του Αγίου Πνεύματος. Μέχρις ότου, όμως, μάθει η ψυχή να διατηρεί τη χάρη, θα βασανίζεται για πολύ.