Το νεοπαγανιστικό σκηνικό χαρακτηρίζεται από μεγάλη ποικιλομορφία διεθνώς αλλά και στην Ελλάδα. Μπορούμε να διακρίνουμε τρία κύρια ρεύματα.
1. Είναι αυτοί που αρνούνται κάθε συμβιβασμό με τη χριστιανική θρησκεία ή τον εβραιοχριστιανισμό, όπως τον ονομάζουν. Εκπροσωπείται κυρίως από την λεγόμενη «Μεγάλη Εθνική Εκκλησία των Ελλήνων» και το περιοδικό «Διιπετές».
2. Η δεύτερη ομάδα χαρακτηρίζεται έντονα από ρατσισμό και αντισημιτισμό. Εκπροσωπείται κυρίως από το περιοδικό «Απολλώνειο Φως».
3. Στην τρίτη κατηγορία ανήκουν ομάδες των οποίων η σχέση με το κίνημα της λεγομένης Νέας Εποχής είναι εμφανέστερη. Τέτοιες είναι: Ο Νεοσαμανισμός, οι ουφολόγοι δωδεκαθεϊστές (Κεραμυδάς), η λεγομένη γυναικεία πνευματικότητα, κίνημα των μαγισσών, Wicca, λατρεία της θεάς κ.α.
Υπάρχουν ακόμα και αυτοί που προσπαθούν να συνδυάσουν την Ορθοδοξία με τον δωδεκαθεϊσμό υποστηρίζοντας ότι ο Ιησούς Χριστός ήταν Έλληνας!
Πάντως το σημαντικό είναι ότι οι ομάδες αυτές, ανεξάρτητα από τις μεγάλες –πολλές φορές- διαφορές τους, έχουν κοινό πνευματικό υπόβαθρο, το οποίο συνίσταται στην κοινή περί Θεού, ανθρώπου και κόσμου αντίληψη, στην αποδοχή του απολύτου πανθεϊστικού μονισμού (ολιστικό μοντέλο), της μετενσαρκώσεως και των άλλων στοιχείων, που θα έχουμε την ευκαιρία στο κύριο μέρος της εισηγήσεώς μας να αναπτύξουμε αναλυτικότερα, καθώς θα πραγματευόμεθα τα κοινά σημεία Νεοπαγανισμού και Νέας Εποχής. Εξ άλλου δεν πρέπει να ξεχνούμε ότι ο ευρύτερος αποκρυφιστικός χώρος είναι ενιαίος. Έτσι π.χ. τα Ελευσίνια μυστήρια τα βρίσκει κανείς ως θέμα σεμιναρίων και διαλέξεων τόσο στις νεοειδωλολατρικές οργανώσεις όσο και σε άλλες ομάδες του ευρύτερου αποκρυφιστικού χώρου, όπως π.χ. η «Νέα Ακρόπολη». Επίσης στο σύνολο σχεδόν των αρχαιολατρικών περιοδικών υπάρχουν διαφημίσεις εκδοτικών οίκων ή συγκεκριμένων βιβλίων που κινούνται ξεκάθαρα στον αποκρυφιστικό χώρο· ακόμη και βιβλίων που προπαγανδίζουν απροκάλυπτα την μαγεία και τον σατανισμό.
Οι νέο-ειδωλολατρικές ομάδες μονοπωλούν και καπηλεύονται την ελληνική εθνική συνείδηση, αυτοχαρακτηριζόμενες ως "τελευταία σανίδα σωτηρίας για την πλήρη αναβίωση του Αρχαίου Ελληνικού Μεγαλείου", κάτι το οποίο -κατά τις "Νεοεποχίτικες" αντιλήψεις τους- αποτελεί "Συμπαντική ανάγκη". Το ίδιο συμβαίνει και στους άλλους Ορθοδόξους λαούς… Διαστρέφουν την Εκκλησιαστική ιστορία και παρερμηνεύουν τον ρόλο της Εκκλησίας στην πορεία του Ελληνικού έθνους, χαρακτηρίζοντας την Ορθοδοξία ως "ξενόφερτη εβραϊκή θρησκεία" και τους λειτουργούς της ως "εβραιόδουλους ρασοφόρους", που βασικά ευθύνονται για τα "σκοτάδια" του σημερινού πολιτισμού. Επαγγέλλονται την αναβίωση της αρχαιοελληνικής "Πόλης" ως πανάκεια για όλα τα κοινωνικά προβλήματα, θεωρώντας την ως μόνη σωτήρια "κραυγή αληθείας" και ως τον "ομφαλό της γης", στον οποίο θα ενοποιηθεί όλος ο κόσμος».
Το μέγεθος του προβλήματος φαίνεται και από τις ύβρεις που εκστομίζονται εναντίον του πανσέπτου προσώπου του Κυρίου μας Ιησού Χριστού, της Παναγίας, των Αγίων και της Εκκλησίας. «Σε επιστολή "Ιερέως της θεάς Δήμητρος" οι Ορθόδοξοι Ιερείς χαρακτηρίζονται ως "στυγεροί Πρωτογενίτσαροι ρασοφόροι" (Επιστολή προς Μητροπολίτη Ηλείας Γερμανόν, 20 Τρυγητού 1992 μ.Α.Τ., βλ. περ. Λιιπετές, τ. 13/1995, σ. 15).
»Αλλού οι Άγιοι Πατέρες της Εκκλησίας χαρακτηρίζονται ως "οι εξ ανατολών ύαινες" (Μεγαρικός Τύπος 24.9.1995, Ο σφαγμένος Ελληνισμός Β’) και υβρίζονται ως "εγκληματίες χιλιαστές", "άγια ρεμάλια" και "μελανειμονούντες" (με μαύρα ράσα) και "τα φαιά φέροντες" (Μεγαρικός Τύπος 17.9.1995, σ. 4, Ο σφαγμένος Ελληνισμός). Κι ακόμη χαρακτηρίζονται ως "κοπρόψυχοι" (Μεγαρικός Τύπος 8.10.1995, Ο σφαγμένος Ελληνισμός Γ’). Ο Χριστιανισμός χαρακτηρίζεται ως "η θανατική ποινή κατά της Ελλάδος". Η Εκκλησία χαρακτηρίζεται ως "αδίστακτη πολιτική και οικονομική συντεχνία" και ότι "βαρύνεται καίρια με την κατηγορία της σκόπιμης δολοφονίας του αρχαίου Ελληνισμού" (Ελληνική Φλόγα, τ. 1/1994, σ. 6)».
Ο Κύριός μας χαρακτηρίζεται ως «σημιτικής κατασκευής Δικτατορίσκος του Ουρανού», ενώ ο δωδεκαθεϊστής Βλάσης Ρασσιάς μιλώντας στο Πολεμικό Μουσείο κατά την εκδήλωση που οργάνωσε εκεί το αποκρυφιστικό περιοδικό «Τρίτο Μάτι» με θέμα «Η Αρχαιοελληνική Παράδοση στην Τρίτη Χιλιετία» (23 και 24 Ιανουαρίου 1999) ενθουσίασε το κοινό, όταν είπε· «Να μην αφήσουμε τα χριστιανοβυζαντινά κοράκια να αφοδεύουν πάνω στην εθνική μας κληρονομιά».
Αξιοσημείωτη είναι επίσης η συγγένεια και διαπλοκή μιας μερίδος του νεοειδωλολατρικού χώρου με τον νεοναζισμό, το σκληρό ροκ και με τον νεοσατανισμό, τόσο διεθνώς, όσο και στην Ελλάδα.
Μοναχός Αρσένιος Βλιαγκόφτης
ΝΕΟΕΙΔΩΛΟΛΑΤΡΙΑ ΚΑΙ «ΝΕΑ ΕΠΟΧΗ»